Femmånadersvaccinet!

Ikväll fick Lían femmånadersvaccinet. Första sticket hann han inte få fram så mycket som ett pip, förrän han började skratta åt Kerstin. Andra sticket gjorde lite ondare, men han pep bara till lite och ville kramas sen var det jobbiga över.

Längd: 71 cm
Vikt: 7990g
Huvudmått: 44,5cm

Han har verkligen saktat av på viktkurvan, men ligger fortfarande två snepp över på längdkurvan. Det viktiga är att han går upp, sa sköterskan, inte hur mycket. Han kommer ju från två smala släkter.

Jag blir alltid lika förvirrad när jag ser sådana här posters i affären. Hur kan de sätta tidsramar för i vilken ålder barnen kan ha vilken storlek? Jo, jag förstår att folk vill ha någon slags riktlinje.. men jag köpte enl. den här listan en overall till Lían när han fortfarande var i magen. Overallen var i strl 68, så jag antog att han skulle kunna börja ha den i december när han blir ett halvår gammal… Men nu har jag till och med fått dra fram vissa plagg i strl 80 (!!) för att han växt ur så många 74or.. Killen har en rätt lång överkropp, verkar det som. Nåväl. Han lär inte bli retad för att han är kort iallafall. 😛

Idag är vi svintrötta. Vi käkar rester och väller i soffan. Det finns ju ingen ork! Hoppas att pluttisens mage blir bättre nu när jag köpt en ny flaska Semper-droppar. (Kan ni fatta att en flaska kostar 172kr?? Sjukt!)



Familjen Plask! Babysim är verkligen det roligaste vi varit med om, alla tre. 😀