Sexmånaderskontrollen

Sexmånaderskontrollen idag gick bra.. tror vi? Jäklar vilket löst och virrigt besök. Vi fick komma in 20 minuter efter avsatt tid och det kändes som vi kastades ut lika fort som vi satt fötterna innanför tröskeln. Han vägdes iallafall och uppvisade 8820g. Snart nio kilo bebis. Shit! Och någon stans i virrvarret skrev jag på något papper om att vi ska stanna på denna vårdcentralen, samtidigt hör jag Lían illvråla och hinner bara som hastigast uppfatta något om att Robert håller om Lían som i sin tur håller krampaktigt i en gul träkloss. Då frågar sköterskan om det är något vi vill ta upp och jag hinner säga ”Ja, det här med maten sku…” innan jag blir avbruten av ännu ett skri. Läkaren som inte sagt ett enda ord förrutom ”Hej” och sitt namn frågar mig om vi var på höftledsscreening när Lían föddes. Jag nickar jakande och hinner inte säga mer förrän sköterskan ber mig om BVC-boken. Jahopp, hon fyller i, vi klär på Lían och innan vi ens fått på honom tjocktröjan så säger sköterskan Hejdå med sträng röst. Eh, jaha. Hehe. Hejdå då?

Haha, efteråt frågade vi varandra vad det var som hände. Hade det gått bra? Ja, ingen sa ju något annat.. Läkaren hade klämt och känt och kollat på Lían (medans Robban höll honom) och inte sagt ett ord förrän Robert irriterat sagt att han ju måste tala om vad han gör. Lían illvrålade. Läkaren mumlade lite. När Robert sen frågade vad klossarna skulle vara bra för sa han bara ”han ska titta efter dem när han tappar dem”. Ingen sa något om vad som händer när han inte tappar dem. Vår kille har minsann lärt sig att håller man inte i grejerna så hamnar de utom räckhåll. Hm.

Nåväl. Vi mår bra men Lían är på vääldigt dåligt humör och har skrikit på mig hela dagen. Jag börjar undra om det inte kan vara köttmaten.. Han har bara varit lugn de dagar då han ätit uteslutande vegetariskt… men så har det ju bara varit två dagar med, så det kan vara en slump.

Nu måste jag städa. Ursäkta det mördarlånga inlägget. PUSS PÅ ER

Snälla jultomten..

..Snälla Jultomten, låt det vara tänder!

Han är tjurig.
Han grejar med tungan.
Han biter i allt och gnäller högt.
Han skiter konstant och löst.
Han illvrålar spontant om nätterna, utan att det låter som att det egentligen är någon fara.
Han är k o n s t a n t trött.

Så snälla snälla Tomten, låt det vara tänder och inte någon dum influensa. Vi vill ju mysa med familjerna i jul!