Dags att ta tag i fettet!

Igår gick jag på stan och provade kläder och kom till en hemsk insikt: Det har spårat ur TOTALT på viktfronten. Jag går bara upp och upp och har inte ens tänkt på det förrän nu.. Eller rättare sagt så har jag inte brytt mig. ”Jag får väl gå ner det sen..” Ha! Ja, jo och det är fanimej dags nu. Men jag behöver motiveras. Därför tänkte jag blogga om det. Finns ju ingen anledning att skämmas för hur jag ser ut nu. 1. Det är bara pinsamt om man skäms. 2. Jag vet ju att jag är hot i grund och botten. Så nu: Bilder!

Två månader innan graviditeten:

Höggravid:

Strax efter förlossningen:

Nu:

Kan ni fatta: Kläder som var lagom direkt efter förlossningen är för små nu! Shit pomfritt! Alldeles för mycket pomfritt.

Tur för mig att min mamma är kostrådgivare och att jag faktiskt uppskattar att röra på mig. Detta kommer gå lätt som en plätt… eller? 😉

Ps. Jag vill göra klart och tydligt att jag anser att kurvor är vackert, kärlekshandtag är näst intill obligatoriska och största anledningen till att jag vill gå ner i vikt är av hälsosamma skäl. Även om jag gärna vill återgå till en kropp som ser bra ut i ”den lilla svarta” så är focus på att må bra och känna mig frisk. Jag kommer att jobba på att äta – men äta rätt, samt att röra mer på mig. Jag ber till moder Jord att jag ska få behålla mina breda höfter. 😛

Dagens lunch, inspirerad av mamma: